Florida2016.reismee.nl

De metropool Miami

Hallo fijne lezers en lezeressen,

Dit stukje mag voor jullie geen verrassing zijn (ik heb het immers gisteren al gemeld): vandaag stond Miami South Beach op het programma.

Aangezien we hiervoor de hele dag hadden uitgetrokken, hebben we het vanochtend rustig aan gedaan. Rond 11:00 zijn we naar Miami gereden. Een kort ritje (voor Amerikaanse begrippen): een klein uurtje. Maar dat kleine uurtje werd al snel groter, aangezien de verkeersopstoppingen hier niet meer op 2 handen te tellen zijn. En zoek dan nog maar eens een betaalbaar parkeerplekje. Tuurlijk er zijn wel wat goedkopere plekken, maar dan ben je nog een eindje van South Beach af. Wil je echt in South Beach zelf parkeren, dan kan de uurprijs oplopen tot wel $6,-. Goedkoper kan wel, maar dan moet je met je luie reet in een of ander restaurantje gaan zitten. Dan kost het $20,- voor 5 uur. En kom je over deze tijd heen, dan betaal je gewoon nog eens 5 uur.

Na het parkeren was er even een kort overleg wat we gingen doen: het Art Deco district doorkruizen, of kort kijken in het Art Deco district en dan nog even naar het strand. Het werden beide: Ik ging voor optie 1 en Nel, Hans, Sabrina en Nikita gingen voor optie 2. Uiteindelijk had ik meer gelopen en waren we bijna allemaal (ik iets later) tegelijk op het strand. Ik heb aardig wat gebouwen voorbij zien komen in allerlei verschillende soorten kleuren. Verzin maar een kleur, en ik heb het gezien. De foto's bewijzen het wel, en ik heb er nog veel meeeeeeeer. En over gezien gesproken: South Beach is echt iets voor mensen die zien en gezien willen worden. Sommige mannen zijn echte patsers en vele vrouwen kunnen zo voor verschillende modemerken de catwalk op. Wat ons ook opviel, is dat er hier veel mensen uit Jamaica, Cuba en Mexico rondlopen. Maar het kijken naar de mensen en de gebouwen vond ik zeer interessant. Nel, Hans, Sabrina en Nikita zijn een klein stukje Ocean Drive afgelopen en hebben ergens op een terrasje wat kipnuggets gegeten. Bij het afrekenen werd de (voor hier dan) standaard tip van 20%, direct door berekend. Dat was wel even schrikken.

Op het strand aangekomen hebben we ons daar omgekleed en lekker de zee in gegaan. Mooi schoon en helder water, met alleen maar zandstranden zover als het oog kon reiken. En ook de stranden waren mooi schoon onderhouden. De zee had ook een lekkere temperatuur, dus dit was wel lekker. Met het windje erbij was het heerlijk verpozen op het strand.

Sabrina had navraag gedaan waar je Heely's (schoenen met wieltjes die Nikita graag wilde) kon kopen. Dit kon vlak bij Lincoln Drive, een winkelcentrum van 7 blokken, waar geen auto mag komen. Het was even zoeken, maar de winkel hebben we gevonden. Had ik het parkeerprobleem al gemeld? Iedereen de auto uit, behalve ik. Ik ben 3x het blokje rond wezen rijden, voordat iedereen klaar was met de Heely's voor Nikita.

Daarna zijn we naar de Bayside Marketplace gereden.Een klein overdekt winkelcentrum vlak bij het centrum en bij de haven.De rit zou volgens Tomtom 9 mile zijn en 20 minuten duren. Had ik al eerder de Amerikaanse minuten uitgelegd? We hebben er uiteindelijk een klein uur over gedaan. Maar we hebben het gevonden.Ook hier was de parkeerprijs aan de forse kant. Maar dat maakte niet, we wilden toch wat langer blijven omdat we ook hier wat wilden gaan eten. Bij aankomst hebben we dit dan ook maar gelijk gedaan, want het was ondertussen 18:45. Lekker bij het steakhouse gegeten. En daarna nog wat inkopen doen. Niet veel hoor, veelal zijn kleding of sieraden te koop, en dan wel bij de wat duurdere merken, of, bij de wat goedkopere kleding, veelal het zelfde.

Na het winkelen waren we het best wel zat, en zijn we op huis aan gegaan. Zometeen even lekker douchen (Sabrina en Nikita hebben het al gedaan. Nikita ligt ook al op bed) en daarna lekker slapen. Voor morgen gaat namelijk weer vroeg de wekker. Ik verklap niks, want anders is de verrassing weer weg. En dat willen we niet? Toch?

Een fijne dag voor een ieder die dit leest met veel liefs en dikke kussen van,

Nel, Hans, Sabrina, Bas en Nikita

Nel

Ja dit was weer een leuk dagje vooral naar de mensen kijken in Miami.

els marissing

Het is iedere keer leuk om te lezen fijn dar jullie het naar de zin hebben