Florida2016.reismee.nl

Wat hebben we gedaan vandaag?? Voor jullie een vraag maar voor ons een weet

Hello mates,

Net thuis gekomen, gelijk maar even het blog schrijven, want er is vandaag veel gebeurt.

Vanochtend vroeg opgestaan, aangezien we gisteravond onze plannen bedacht hadden, en het zou weer een druk en vol dagje worden. Vanochtend zijn we eerst naar de airboat geweest. Wij dachten: een airboatritje en een showtje en dan naar huis. Nou, mooi niet. Bij aankomst konden we gelijk door voor de airboat. We hadden nog 5 minuten over, voordat hij vertrok en anders moesten we weer een uurtje wachten. 's Morgens is er de grootste kans op wildlife omdat dan de temperatuur nog niet zo hoog is. Bij het opstappen was het al meteen raak: er zwommen krokodillen naast de boot. En niet alleen naast de boot, maar ook voor de boot. En dan kom je op de Everglades. Wat een rare gewaarwording als je de bodem ziet en jij gaat er met een rotgang overheen. Ik denk dat het waterpeil ongeveer 10 a 15 centimeter is. Tijdens de tocht, moeten er een paar "donuts" gemaakt worden: zowel links- als rechtsom. Dit om de mensen aan de zijkant van de boot een beetje nat te laten worden. Wij hadden gelukkig een milde kapitein, want wij waren niet zo nat. Later hebben we mensen zien rondlopen, die vanaf hun schouders tot voeten half onder de modder zaten. Maar wat een uitgestrekte vlakte. Zeer indrukwekkend.

Bij de airboat kon je nog van alles doen: een slangenshow, een krokodillenshow en krokodillen zien worden gevoerd. Tevens kan je een rondje lopen langs de "breeding pond". In deze plas zitten meer dan 250 krokodillen. Hier worden ze gefokt, omdat het aantal in het wild in sneltreinvaart afneemt. Ook zijn er verschillende soorten hagedissen, varanen, papegaaien, schildpadden, emoe's, vissen en een poema.

Bij de slangenshow werd er gevraagd naar een vrijwilliger/-ster die bang is voor slangen. Nel werd door Sabrina genomineerd en uitgekozen. Dit vond Nel niet fijn. Zij zou een rode rattenslang (jawel, Lucifer en Aansteker kwamen ook voorbij, Sas) om haar nek krijgen, maar dit werd een Birmeese python. Deze soort slang ken je wel: geel met wit die veel in shows, televisie en film gebruikt worden. Op een schaal van 0-10 zakte de angst van 10 naar 9. Missie van de slangentemmer was behaald. Daarna mocht je nog met slangen op de foto. Iedereen wilde dit wel, behalve Nel. Maar daar hebben we een leuke foto-serie van, dus maak je niet druk dat we daar geen foto van hebben.

Tijdens de krokodillenshow werd er met een krokodil "geworsteld". Oke, de standaard truukjes dan hé: met je kin en borst een bek van de krokodil vasthouden en de laatste truc: met je kin de bovenkaak van de krokodil vast houden. Beide trucs uiteraard zonder handjes. En ook hier kon je weer na de show met een babykrokodil op de foto.

Het voeren van de krokodillen, was niet heel indrukwekkend. Wat wel indrukwekkend is, om de krokodillen met elkaar in de clinch gaan om de stukken vlees die in de groep werden gegooid. Nooit geweten dat krokodillen op hun achterpoten konden staan om een prooi te bemachtigen.

Na dit alles gezien te hebben, begonnen onze buikjes te rammelen. Op het terrein stond een snackcar, en wat verkochten ze daar: Crocodile-bites en een Crocodile-burger, Ik wilde de Crocodile-bites wel proberen. Stukjes krokodil zijn gemarineerd, gepanneerd en daarna gefrituurd. Het smaakt niet ergens specifiek naar, maar was wel een beetje taai. Niet zo taai als de meeste inktvisringen. Maar lekker om te proberen.

Na de interne mens verstevigd te hebben, zijn we snel naar huis gereden. We wilden naar het strand. Dit is uiteindelijk Homestead Bayfront park geworden. Niets meer dan een veredelde zwemvijver, maar lekker genoeg om even af te koelen (dachten we). Het water was lekker van temperatuur, maar had van ons wel iets kouder gemogen. Doordat je snel aan het water went, werd het al snel als warm ervaren. Maar oké, niet zeuren het was mooi weer.

Sabrina had aan een andere badgast gevraagd waar je lekker een stukje vlees kon eten. Dit zou mogelijk moeten zijn bij de Long Horn Grill. Met de aanwijzingen van deze badgast zijn we dan ook op pad gegaan voor het avondeten. Maar alles goed, de aanwijzingen waren niet goed uitgelegd, of begrepen (dat laat ik in het midden). Navraag bij een local (ergens op de route) en later nog bij een benzinepomp (we zaten al in de juiste straat) hebben ons uiteindelijk bij het restaurant doen uitkomen. Hier hebben we heerlijk genoten van een lekker stukje vlees. En met lekker bedoel ik dan ook lekker. We hebben heerlijk genoten. Ik snap nu ook wel, dat dit 1 van de winkels die in 2015 uitgeroepen is als winkel die je eigenlijk zou moeten bezoeken in Homestead/Miami Dade.

Met wederom een volle buik, zijn we nog wezen kijken of we Heely's konden scoren voor Nikita, maar helaas... Zoveel worden ze in Amerika niet meer verkocht. Hopelijk morgen in Miami meer succes.

Ach, nu heb ik al verklapt wat we morgen van plan zijn. Nou dan is dit blog ook niet verder interessant meer, lijkt mij.

Rest mij nog 1 ding: jullie veel liefs en dikke kussen wensen van ons,

Nel, Hans, Sabrina, Bas en Nikita

P.s. Ik heb een nieuwe map aangemaakt voor de foto's die we hier maken, anders moeten jullie elke keer weer verder naar beneden scrollen, en dit is toch een nieuw gedeelte tijdens onze trip. Hebben jullie het een klein beetje makkelijker.

Wink

Nel

Ja Sabrina nog bedankt dat ik werd uit gekozen .
In vervolg ga jij voor mij zitten en niet meer achter mij.

Saskia

Niomy had het geweldig gevonden. En Nel, Het is bijna dinsdag de dag dat de eieren uitkomen. Ik bewaar wel een mini lucifer of aansteker voor je. Zijn net regenwormen als ze uit het ei komen. Kan je langzaam eraan wennen. ????

Nel

Nee dank je wel Saskia