Florida2016.reismee.nl

Sea World

Hallo luitjes,

Hoe is het daar? Wordt het weer al wat beter? Anders blijven nog wel een paar dagen hier hoor

Wink
!!! Het is hier nog steeds warm. En vandaag hadden we wel verwacht dat er een buitje in de middag zou vallen, maar het is droog gebleven.

Vanochtend vroeg op om naar Sea World te gaan. Even iets verder rijden dan Disney, dus vroeg weg, omdat we maar 1 dag hadden en zo veel mogelijk wilden zien en doen. Bij binnenkomst in het park kon Nikita 3 minuten wachten om met Shamu (de orka) op de foto te gaan. Helaas was het niet de echte orka, maar het karakter á la Winnie the Pooh in Disney (man in pak dus). Dan maar verder het park in. Het is eigenlijk een soort Dolifinarium, maar dan met meer dieren, attracties en shows. De eerste attractie die wij (Nel, Sabrina en ik) deden was gelijk een knaller. De achtbaan "Manta". Je zit niet in de karretjes, maar je ligt voorover. Zo gaaf. Hierbij een linkje naar Youtube, kunnen jullie misschien ook een beetje beleven wat wij hebben meegemaakt:https://www.youtube.com/watch?v=F7Czxi5U--U. Daarna het park verder beleven. Je komt onder andere flamingos', pelikanen, manatee's (zeekoeien), krokodillen,dolfijnen, zeeleeuwen en nog veel meer tegen. Je kon ook interactief met de dieren om gaan. De zeeleeuwen mocht je voeren, net als de roggen. En de dolfijnen mocht je zelfs aaien. Komen ze op een randje van het bassin te liggen, en dan mag je een stapje naar voren doen om ze te aaien. Dit was toch wel een ervaring voor iedereen. Normaal moet je hier betalen, maar in Sea World dus niet. Een unicum in onze ogen. Helaas heb ik daar geen foto's van kunnen maken, ik stond te dichtbij met een te grote lens op mijn fotocamera.

Maar... er was nog een achtbaan. De "Kraken". Deze was leuk, maar kon de Manta niet meer evenaren. En dan kom je eruit en wat zie je... Een t-shirt met de naam van je vader erop. Echt waar!!! Kijk maar bij de foto's.

In de attractie Journey to Atlantis wordt je gewaarschuwd dat je nat kan worden. En dat zijn we dan ook. Niet iedereen even nat (ik wat minder dan Hans en Nel, 2 rijen achter me), maar dat mocht de pret niet drukken. Het was een welkome afkoeling. Tussendoor nog even wat gegeten op Antartica, en met een gevulde maag weer verder. Er stond een zeeleeuwenshow op het programma. Iedereen, behalve ik (ik wilde leuke foto's maken), zaten in de zogenoemde "splash-zone". En deze zone doet ze naam eer aan. Nel, Hans, Sabrina en Nikita waren doorweekt! Een leuke show met veel leuke momenten waar iedereen wel om moest lachen. Het verhaal zat leuk in elkaar. 2 zeeleeuwen die moesten slagen voor hun schooldiploma, maar ze waren gezakt voor een paar vakken. En deze moesten ze dus behalen. Daarna snel door naar Shamu-stadium, want we wilden de volgende show ook graag zien. En aan het begin van dit blog heb ik al veraden wat voor dier Shamu is. Ook hier ging iedereen (behalve ik voor de foto's) weer in de splash-zone zitten, maar nu kwamen ze van een koude kermis thuis. Achteraf gezien had ik wat dichter op de actie kunnen zitten, maar ik heb toch wel wat leuke fotootjes kunnen maken. Deze heb ik aan de map toegevoegd, dus ze kunnen bekeken worden. Na de show wilde met Nikita naar Shamu's playground, een gedeelte speciaal voor kinderen. Een grote speeltuin met een achtbaan voor kinderen. Dat wilde Nikita wel. Helaas was dit gedeelte van het park afgesloten: er werden voorbereidingen getroffen voor een besloten feest na sluitingstijd (18:00 overigens). Dat was een domper. Wat blijkt, om 16:30 werd dit gedeelte van het park afgesloten, en de show duurde tot 16:45. Daarna ging eigenlijk vrijwel elke bezoeker snel richting uitgang. Een paar attracties hebben we niet kunnen doen, in verband met de tijd. Ik weet dus ook niet of we hier iets aan gemist hebben of niet.

Al met al weer een geslaagde dag, die weer lekker zonnig is verlopen. Bij de auto aangekomen, zag ik de verstekeling die gisteravond bij ons in de auto was meegelift. Hij was ondertussen door de hitte bevangen, en heeft het avontuur dus niet overleefd.

Op de terugweg even stoppen om wat te eten. Nikita mocht kiezen wat ze wilden wat ze ging eten, en dat was... patat. Maar dan wel thuis, want ze wilde graag nog even zwemmen. Wij stelde nog voor om bij McDonalds te eten (het zou de eerste keer worden oma Lenie in deze vakantie), maar dat wilde ze niet, omdat ze heeeeel graag wilde gaan zwemmen. Nadat we haar hadden verteld dat ze sowieso mocht zwemmen, wilde ze toch wel graag bij McDonalds eten. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna snel naar huis om nog even te zwemmen. Daarna afdrogen, tanden poetsen en naar bed.

Dikke kussen en veel liefs van ons,

Nel, Hans, Sabrina, Bas en Nikita

Reacties

Reacties

Git

Gefeliciteerd met jullie trouwdag????????

Git

De vraagtekens waren een taart en een fles champagne maar dat stomme ding doet weer niet wat ik wil.
Dus dikke knuf

Sabrina

Dank je wel lieffie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!