Florida2016.reismee.nl

Universal studio's (1)

Hallo lieve lezers,

Nu jullie weten dat Bas het blog bijhoudt, stop ik er ook mee om in de "we"-vorm verder te schrijven. Vanaf nu wordt het gewoon ik (Bas dus).

Vandaag zijn we voor de 1e dag naar de Universal Studio's geweest. Vroegop, want we willen er ook vroeg zijn, om zoveel mogelijk te doen. Bij aankomst kan je kiezen uit 2 parken (maar wij hebben een hopper, dus kunnen ongestoord van het ene park naar het andere park gaan). Je kunt kiezen uit Island of Adventure of Universal Studio's zelf. Snel de kaartjes halen en het park in. Maar niet voordat we een beker (halve liter inhoud) hebben gescoord om de hele dag onbeperkt drinken te halen. Bij de beker kan je ook een snack en een snelle hap krijgen. Je betaald wel extra, maar het drinken kost $4,-. En aangezien het weer een lekkere warme dag zou worden, was extra drinken wel lekker. Dus voltanken maar die bekers!

We zijn door de verschillende gebieden gelopen en hebben bijna alles kunnen doen wat we wilden doen. Vooral het gedeelte van Harry Potter was zeer indrukwekkend. Je waande je echt in Hogsmead. Hier hebben we dan ook een hele gave achtbaan gedaan en heel, heel, heel veel foto's gemaakt. Zo'n gaaf gedeelte. Nikita vond Jurrasic Park leuk. Veel dino's en een attractie waarbij je nat werd (om met Nikita haar woorden te spreken:"I LIKED IT!!!"). Een soort boomstam die in het water terecht komt, maar dan met ongeveer 20/25 man in 1 bootje. Verderop was er dan een echte boomstam. En die wilde Nikita ook wel even doen. Sabrina haar reactie:"Ach wat maakt het uit. We zijn toch al nat". Maar nog niet zo nat als dat ze dachten, want het kon nog natter. Wat waren de dames doorweekt! Hans en ik waren slim, en hebben dit niet gedaan. Maar de dames hadden pret en hebben getracht om gebruik te maken van een grote mensendroger. Alleen het apparaat weigerde dienst. Dan maar nat verder.

En dan kom je in de superheldenwijk. Even snel nog een 3D-show van Spiderman meegepakt. En ook dit was een spektakel. Noem het maar gerust 4D, want waterdruppels en hitte van de show waren inbegrepen. Ondertussen was het al 18:30 en snel zou het park sluiten (19:00). Universal Studio's was tot 20:30 open. En je kan met de Hogwarts-express van het ene naar het andere park rijden. Tussendoor nog even een donut gehaald. Nou ja donut, zeg maar Reuzedonut. Van deze donut kan je makkelijk met 4 personen eten. En dan toch maar doorlopen anders ben je te laat voor de trein. Ook dit was goed gerepliceerd. In de trein krijg je via een televisiescherm de indruk dat je van Zweinstein terug rijdt naar London.

In de Universal Studio's aangekomen, zijn we snel door gelopen naar de auto. Iedereen (behalve ik) had toch wel vermoeide voetjes opgelopen. Nog even snel de drinkbekers vullen (was toch gratis, weet je nog wel), en snel naar huis om nog even snel wat te eten, en het blog bij te werken.

Zo deze eerste dag heb ik in sneltreinvaart nog maar even geschreven. Anders krijg ik straks hier weer te horen, dat het zo lang duurt

Wink
. Morgen dag 2 van de Universal Studio's, maar dan het gedeelte van de Universal Studio's zelf. Wat we dan beleven, lezen jullie morgen weer.

Voor nu wens ik jullie een fijne dag, want wij gaan van onze nachtrust genieten. Ik zeg dus: tot morgen voor het volgende blog, met onze belevenissen.

Wel geef ik jullie dikke kussen en veel liefs van ons allemaal. Dus hierbij:

Veel liefs en dikke kussen van Nel, Hans, Sabrina, Bas en Nikita

Sabrina

Wat een leuk park was het vooral Harry Potter .Maar het haalt het voor mij niet bij Disney. We hebben een topvakantie.xxxx

nelterhorst@hotmail.nl

Bas dat heb je weer mooi neer gezet.

Frieda

Leuk om te lezen Bas

Merinda

Wij vinden deze parken de leukste die we hebben gedaan.
Zijn toen niet in de Harry Potter geweest omdat Luna te klein was
Dit jaar op herkansing na jullie zeer enthousiaste verhaal.
Veel plezier.
Kusjes uit Purmerend

carla

Leuke verhalen en erg leuk om te lezen, krijg er steeds meer zin in , en genoeg om te doen.
Heel veel plezier .
dikke xxxxxxxxxxxxxx

Jennie

Leuk te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en aan het genieten zijn!