Florida2016.reismee.nl

Regenafsluitende rustdag

Hallo lieve Reismeevriendinnetjes en -vriendjes,

Met het weer komt de Hemmingway in mij boven.

Zoals gisteren gemeld hebben we vandaag een rustdag gehad. Deze begon voor mij met een lekkere stevige wandeling rondom de golfcourse. Rondom is ook hier groot. Totale afstand 8,8 kilometer in 1:29 uur. Weinig gezien, op wat bebouwing en denneappels (ook groot, check de foto maar) na. Maar ook hier komt de brandweer bedrogen uit met hun navigatiesysteem. Waarom weet ik niet, maar ze hadden een oproep en kwamen met lichten aan (sirene was uit). Maar wel met een slakkegangetje en rondom kijken naar het juiste huisnummer. Voordat ik wegging waren Hans en Sabrina al wakker. Bij terugkomst (rond 10:00) lag Nikita in bad en Nel nog in bed. Maar die was er snel uit. Hans en ik hebben voor het ontbijt nog even snel met het thuisfront geskypt. Na het ontbijt had Nikita nog wat te doen: lopen voor de sponsorloop. Samen met mij heeft ze wat rondjes gerend en Sabrina heeft dit gefilmd als bewijs voor de gymjuf. Anders krijgt ze haar diploma niet, en dat vond ze jammer. Nel en Sabrina waren ondertussen begonnen met de was, wat de dag door, door is gegaan. Daarna afkoelen in het zwembad, want de temperatuur liep snel op boven de 30 graden. Nog snel even snel wat kleine boodschappen doen (Hans en ik) en daarna nog wat dollen in het zwembad (onder andere een Freek Vonk-imitatie, check het filmpje op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=PffbeXrYrbg).Let trouwens niet op de kwaliteit, het is gemaakt met een onderwatercamera, dus het geluid laat te wensen over.). Nel, Hans, Sabrina en ik hebben nog een wedstrijdje volleybal in het water gedaan. Daarna uit bad en nog wat tijd vrijmaken voor huiswerk maken (Nikita) en het eten maken (Nel en Sabrina). Hans en ik hebben ons ondertussen gedoucht. Samen de tafeldekken en lekker sperziebonen eten. Tijdens het tafeldekken: een onweersklap, maar meer (nog) niet. Na het eten hebben we Nikita naar bed gebracht. En dan ineens: worden de hemelsuizen open gegooid en nog wat extra klappen onweer. Mooi tijd om het blog te schrijven, mijn Hemmingway-momentje dus. Nel en ik hebben een filmpje gemaakt van het stortbuitje (duur ongeveer 10 minuten): Nel heeft het op FB gezet, en ik hier op de site. Maar niet de volledige bui hoor, schrik maar niet. Een klein stukje om te laten zien, dat het weer inderdaad met 5 minuten kan omslaan. Linkadres naar Youtube:https://www.youtube.com/watch?v=7bHTSFfGlIo

Verder is er vandaag weinig gebeurt of beleefd. Morgen is er weer een dag.

Dus van ons weer dikke kussen en veel liefs,

Nel, Hans, Sabrina, Bas en Nikita

Reacties

Reacties

Nel

Hans en Bas hebben niet samen geducht hoor.
Het was een heerlijke en warme rustdag.

Nel

Ik bedoel gedoucht en niet geducht lettertjes vergeten.

Carla

Goed buitje ,maar bij jullie is het maar even gelukkig .
Hier blijft het nat en koud .
Neem even wat zo'n mee als jullie terug komen .
Dikke xxxxx

Diana

Helaas heb ik het eerste filmpje niet goed kunnen horen. Gezien wel, maar horen niet. Heb er niet zoveel uit kunnen halen. Maar wel leuk dat je het gedaan hebt. Tweede filmpje was het geluid wel oké. Echt hollands weer.

Nikita en Bas hebben al een keer extra aandacht gekregen van het thuisfront in Lelystad. Hierbij geef ik een knuffel aan Sabrina, Hans en Nel.

Veel plezier!!!

Liefs Diana xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!